Thursday 19 January 2012

NEGERI YANG MAKMUR KERANA PEMIMPIN YANG BAIK

Dakwaan tidak berasas oleh pihak-pihak tertentu yang mengatakan bahawa golongan agama, ustaz atau ulama tidak boleh menjadi pemimpin kerajaan dan tidak boleh menjalankan urus tadbir Negara dengan baik adalah meleset sama-sekali. 

YAB Datuk Seri Ustaz Haji Azizan Abdul Razak, Menteri Besar Kedah, ternyata seorang pemimpin yang berintegriti. Ini adalah kerana sifat kejujuran,amanah serta berkebolehan dalam mentadbirkan negeri maka hasil balak di negeri Kedah mencatatkan keuntungan berkali ganda.

"Semasa Umno BN perintah Kedah dulu, nampaknya balak dinilai dengan harga RM1,000 untuk satu ekar, tetapi setelah Datuk Seri Azizan menjadi Menteri Besar, satu ekar balak dinilai dengan harga RM19,000.”

"Keluasannya sama, jadi mana perginya 
RM18,000 lagi semasa Umno BN memerintah Kedah dulu?" satu pertanyaan diajukan secara sinis sebagai mengulas perkembangan memberangsangkan bagi ekonomi Kedah setelah berada di bawah pemerintahan PAS atau Pakatan Rakyat. 

Apabila DS Azizan menjadi Menteri Besar Kedah, semua pihak telah tahu hasil balak di Kedah telah meningkat sehingga menyebabkan semua pihak tertanya-tanya ke mana perginya hasil balak semasa BN memerintah Kedah dulu.

Sesebuah kerajaan itu apabila ia dipimpin oleh seseorang yang berpegang kuat dengan ajaran Islam dan bersikap jujur, berbanding mereka yang dikatakan bijak dalam memimpin tetapi tidak jujur, mengamalkan rasuah dan sering melakukan penyalahgunaan kuasa.    

DS Azizan berkata, pencapaian memberansangkan itu berlaku hasil dari sistem TENDER TERBUKA yang dilaksanakan oleh kerajaan di bawah Pakatan Rakyat yang berjaya memberi pulangan menggalakkan kepada negeri.

"Sistem tender terbuka yang diperkenalkan memberi pulangan positif kepada kerajaan dan rakyat negeri ini. Pada tahun 2008 yang lalu semasa pengambilalihan kuasa pentadbiran, hasil pungutan balak hanyalah sebanyak RM35 jutaIa meningkat kemudiannya kepada RM39 juta pada tahun 2009 yang lalu.

"Namun begitu pada 
tahun 2010 hasilnya premium balak berjaya mencecah sehingga RM50 juta," ujarnya yang juga Pesuruhjaya PAS Kedah.

Beliau berkata, hasil ketelusan dan sistem tender terbuka yang menjadi polisi kepada Kerajaan Kedah turut membuktikan bahawa gejala rasuah dan kronisme dapat dielakkan.

Sebelum ini Ketua Audit Negara telah melaporkan Kedah berjaya meningkatkan pendapatan dari hasil balak sebanyak 205 peratus pada tahun 2010 jika dibandingkan dengan tahun sebelum 2008 semasa pemerintahan BN dengan mendapat pulangan dalam lingkungan RM8 juta sahaja.

Perkembangan yang meberangsangkan ini, boleh kita nilai sendiri sebagai satu ukuran perbandingan betapa perbezaannya dibawah pemerintahan yang ADIL, TELUS dan BERKEBAJIKAN.



 “Iaitu mereka (umat Islam) yang jika Kami berikan mereka kekuasaan memerintah di bumi nescaya mereka mendirikan sembahyang serta memberi zakat, dan mereka menyuruh berbuat kebaikan serta melarang dari melakukan kejahatan dan perkara yang mungkar. Dan (ingatlah) bagi Allah jualah kesudahan segala urusan.”

1 comment:

  1. saya mengucapkan banyak terimakasih kepada KI HADAK yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama KI HADAK dan dengan senang hati beliau mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasi KI semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi KI HADAK DI 085=259=457=111 ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya dan perlu anda ketahui kalau banyak dukun yang tercantum dalam internet,itu jangan dipercaya kalau bukan nama KI HADAK

    ReplyDelete